Det finns två alternativ för att returnera produkter du köpt på nk.se.
Retur i varuhus
Retur av produkter som köpts på nk.se kan returneras på våra varuhus hos NK Kundservice på plan 4 i Stockholm eller NK Kundservice, nedre plan Göteborg.
Du behöver ange ditt ordernummer och visa upp ditt kvitto som du mottagit via e-post. Det går bra att skriva ut kvittot och ta med till varuhuset för retur eller att visa upp kvittot i mobilen.
Återbetalning sker inom 14 dagar till samma betalsätt som du använde vid onlineköpet.
Retur via ombud
Retur av produkter köpta på nk.se, kan även göras via valfritt Postnord-ombud. Fyll i retursedeln och bifoga den med returförsändelsen.
Retursedel och förbetald returetikett medföljer originalförsändelsen. Om du inte har kvar returetiketten, kontakta kundservice via kundservice@nk.se för beställning av en ny etikett.
Var noga med att produkterna är väl emballerade så att dessa inte riskerar att skadas i transporten. För mer information om hur returer skall hanteras läs vår returpolicy här.
Om du returnerar varor via Postnord sker återbetalningen för de returnerade varorna till samma betalsätt som du använde vid beställningstillfället. För frågor om återbetalning är du välkommen att kontakta kundservice via kundservice@nk.se.
Har du köpt dina varor med Klarna faktura och ännu inte har betalat för beställningen ska returen synas i saldot på ditt Klarna konto inom 14 dagar efter det att vi har fått din retur. Om du inte kan se returen på ditt konto inom 14 dagar kan du kontakta kundservice via kundservice@nk.se.